/files/01696/img/здание школы.jpgПункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі - Гарадзечненская сярэдняя школа

Пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі

Кабінет настаўніка-дэфектолага

   

Рахоўская Алёна Аляксандраўна

настаўнік-дэфектолаг (0,5 ст.)

б/к

Беларускі дзяржаўны педагагічны універсітэт імя Максіма Танка

Спецыяльнасць "Алігафрэнапедагогіка. Дашкольная адукацыя"

Кваліфікацыя - алігафрэнапедагог

 

ЗАДАЧЫ КАРЭКЦЫЙНАЙ РАБОТЫ:

  • фарміраванне правільнага маўлення дзяцей як паўнавартаснага сродку зносін;​
  • папярэджанне парушэнняў вуснай і пісьмовай мовы ў вучняў 1-4 класаў;
  • развіццё ў дзяцей адвольнай увагі да гукавога боку мовы;​​​
  • забеспячэнне ўсебаковага псіхічнага развіцця і своечасовай карэкцыі наяўных парушэнняў улікам індывідуальных магчымасцяў і патрэбаў дзяцей;
  • правядзенне дыягностыкі і маніторынгавых даследаванняў на працягу ўсяго навучальнага года;
  • прапаганда карэкцыйных заняткаў сярод педагогаў, выхавальнікаў, бацькоў;
  • удасканаленне метадаў карэкцыйнай работы ў адпаведнасці з магчымасцямі, патрэбамі і інтарэсамі дзяцей.
свернуть

Графік працы, графік кансультацый, расклад

Рэкамендацыі бацькам

20 саветаў бацькам

Савет №1 - Пачнем з ВАС

Гаворка не ўзнікае сама па сабе, ёй неабходна вучыцца, і магчыма гэта толькі ў працэсе зносін. Нават калі вы маўклівыя ад прыроды - усё роўна гаварыце з дзіцем. Дзіця лягчэй разумее звернутую да яго гаворку, калі яна тлумачыць тое, што адбываецца з ім і вакол яго. Таму суправаджайце свае дзеянні словамі.

Савет №2 - Сустрэча поглядаў

Агучвайце любую сітуацыю - але толькі калі вы бачыце, што дзіця чуе і бачыць вас. Не кажыце ў пустэчу, глядзіце яму ў вочы. Гэта асабліва важна, калі ваш дзіця празмерна актыўнае, пастаянна рухаецца. Калі ваш малы яшчэ толькі лапоча або кажа мала слоў, старайцеся, каб ён бачыў вашу артыкуляцыю.

Савет №3 - Кажыце выразна

Кажыце проста, выразна, выразна вымаўляючы кожнае слова, фразу. Дзеці вельмі чулыя да інтанацыі - таму кожнае слова, на якое падае лагічны націск, прамаўляеце як мага больш выразна.

Савет №4- Тое ж, але па-рознаму

Паўтарайце шмат разоў адно і тое ж слова, фразу (змяняючы парадак слоў). Каб дзіця засвоіла новае слова, ўжывайце яго не аднойчы і ў розных кантэкстах.

Савет №5-НЕ перашчыруйце

Не ўжывайце занадта доўгіх фраз. Не перагружайце дзіця, прад'яўляючы яму адразу вялікую колькасць заведама незнаёмых слоў.

Савет № 6-Добры настрой-ЗАЛОГ поспеху

Вымаўляйце новае слова ў эмацыйна спрыяльнай сітуацыі. Псіхолагі заўважылі: у такіх умовах дзіця навучаецца ў дзесяць разоў лепш.

Савет № 7 - Усе пачуцці ў саюзе з мовай

Важна, каб дзіця мела магчымасць бачыць, чапаць, нюхаць, гэта значыць вывучаць прадмет рознымі спосабамі. Калі ўбачыце, што дзіця ўзяло прадмет, адразу ж назавіце яго некалькі разоў  выразна.

Савет № 8 - У аснове мовы - імкненне да зносін

Заўсёды ўхваляйце жаданне дзіцяці ўступіць з вамі ў кантакт. Падтрымлівайце яго імкненне мець зносіны!

Савет №9 - Імкнемся да разнастайнасці

Калі лопат маляняці аднастайны, старайцеся ўзбагаціць яго, прапаноўваючы ланцужок слоў з іншымі зычнымі і галоснымі (дзя-дзя-дзя, ма-ма-ма, ка-ко-ку).

Савет №10 - Паважайце спробы дзіцяці гаварыць

Гаворка развіваецца на аснове пераймання і самапераймання. Калі дзіця гаворыць адно або разам з вамі, выключайце гучную музыку, тэлевізар і старайцеся даць яму магчымасць чуць сябе і вас. Ня сюсюкайце з дзіцем, бо вы не захочаце потым перавучваць яго  нармальна размаўляць.

Савет №11 - Вучыце ў гульні

Стварайце такія сітуацыі ў гульні, дзе дзіцяці спатрэбіцца гукаперайманне. Падахвочваеце вы, а не сітуацыя.

Савет №12 - Не папярэджвайце жаданняў дзіцяці

Бацькі спрабуюць адгадаць жаданні свайго дзіцяці. У малога не ўзнікае неабходнасці вымаўляць што-небудзь. Ёсць небяспека затрымаць дзіця на стадыі жэставых зносін.

Савет №13 - Пашырайце слоўнік

Дзіця валодае словам на двух узроўнях: разумее яго – пасіўны слоўнік, кажа – актыўны.Калі вы папаўняеце рэсурс разумення, гэта абавязкова прывядзе да лексічнага выбуху.

Савет №14 - Вядзіце дзённік

Фіксуйце яго маўленчыя дасягненні, запісвайце, колькі слоў ён разумее, якія прамаўляе.

Савет №15 - Развівайце фанематычны гук

Падахвочвайце адрозніваць блізкія гукі, словы, якія адрозніваюцца 1 гукам (пацук-дах).

Савет №16 - Не грэбуйце ГУКАПЕРАЙМАННЕМ

Выкарыстоўвайце словы тыпу "бух", "ням-ням" , "аў-аў". Стварыце аснову для паўнавартаснай гаворкі.

Савет №17 - Чытайце …

Чытайце кароткія казкі, вершы па некалькі разоў - дзеці лепш успрымаюць тэксты, якія яны ўжо чулі.

Савет №18 - Пальчыкі на дапамогу мове

Развівайце дробную маторыку - дакладныя руху пальцаў рукі. Яна цесна звязана з развіццём гаворкі.

Савет №19 - Будзьце цярплівыя, паблажлівыя і ... асцярожныя

Калі дзіця няправільна прамаўляе гукі, не смейцеся, не паўтарайце няправільнае вымаўленне. Падахвочвайце дзіця паслухаць правільнае вымаўленне і паспрабаваць яго паўтарыць.

Савет №20 - Толькі вы!

Памятаеце: толькі вы здольныя дапамагчы дзіцяці развівацца гарманічна. Не забывайце актыўна радавацца яго поспехам, часцей хвалеце свайго малога.

 

 

свернуть