/files/01696/img/здание школы.jpgНавуковае таварыства вучняў - Гарадзечненская сярэдняя школа

Навуковае таварыства вучняў

ПАЛАЖЭННЕ АБ КОНКУРСЕ ДАСЛЕДЧЫХ РАБОТ НАВУЧЭНЦАЎ ГАРАДЗЕЧНЕНСКАЙ СЯРЭДНЯЙ ШКОЛЫ

 

ЗАЦВЯРДЖАЮ

Дырэктар  Гарадзечненскай сярэдняй школы

_______ С.І.Шушкевіч

 

 

ПАЛАЖЭННЕ

АБ КОНКУРСЕ ДАСЛЕДЧЫХ РАБОТ НАВУЧЭНЦАЎ ГАРАДЗЕЧНЕНСКАЙ СЯРЭДНЯЙ ШКОЛЫ

 

  1. Агульныя палажэнні

Сапраўднае палажэнне вызначае статус, мэты і задачы школьнага конкурса даследчых работ навучэнцаў, парадак яе арганізацыі і правядзення.

Арганізатарам конкурсу  з’яўляецца метадычны савет установы адукацыі.

Асноўныя мэты і задачы конкурсу:

  • выяўленне і падтрымка найбольш адораных і здольных да правядзення навукова-даследчай работы навучэнцаў;
  • павышэнне цікавасці вучняў да вывучаемых прадметаў і развіццё ў навучэнцаў цікавасці да навукова-даследчай дзейнасці;
  • стварэнне ўмоў для інтэлектуальнага развіцця падлеткаў, прафесійнага самавызначэння навучэнцаў;
  • павышэнне ўзроўню кваліфікацыі педагагічных работнікаў, якія арганізуюць вучэбна-даследчую дзейнасць вучняў.

 

  1. Парадак правядзення конкурсу

 

Канферэнцыя праводзіцца па наступных вучэбных прадметах:

  • «Матэматыка»,
  • «Інфарматыка»,
  • «Фізіка»,
  • «Астраномія»,
  • «Біялогія»,
  • «Хімія»,
  • «Геаграфія»,
  • «Руская мова»,
  • Беларуская літаратура»,
  • «Беларуская мова»,
  • «Беларуская літаратура»,
  • «Замежная мова» (англійская, нямецкая мовы),
  • «Гісторыя»,
  • «Грамадазнаўства».

Удзел у школьным конкурсе прадугледжвае выступленне навучэнцаў з дакладамі, паведамленнямі, справаздачамі аб эксперыменце (да 7 хвілін) згодна з узроставай катэгорыяй  вучняў. Абарона работ суправаджаецца аўдыё-відэа матэрыяламі.

 

  1. Кіраўніцтва конкурсам

 

Агульнае кіраўніцтва конкурсам даследчых работ навучэнцаў ажыццяўляе аргкамітэт. Працуе журы.

 

  1. Патрабаванні да зместу работ

 

На школьны конкурс прымаюцца даследчыя і творчыя работы, выкананыя індывідуальна (аўтарам) і ў групе (аўтарамі) самастойна.

Работы павінны адрознівацца даследчым характарам, навізной і актуальнасцю, тэарэтычнай і практычнай значнасцю.

Работа  павінна быць пабудавана па пэўнай структуры. Асноўнымі элементамі структуры ў парадку іх прытрымлівання з’яўляюцца: тытульны ліст, змест, уводзіны, асноўная частка, заключэнне, бібліяграфічны спіс, дадаткі.

Спасылкі на літаратуру паказваюцца нумарамі ў квадратных дужках. Паказваецца парадкавы нумар крыніцы ў спісе літаратуры.

Графічныя аб'екты і табліцы размяшчаюцца ў тэксце адвольным чынам, але з кантэкстнай прывязкай да тэксту.

Ва ўводзінах коратка абгрунтоўваецца актуальнасць абранай тэмы, мэта і задачы даследавання, фармулюецца аб’ект і прадмет даследавання, указваецца метад (метады) даследавання, даецца характарыстыка працы як тэарэтычнай або практычнай, прыводзіцца кароткі агляд літаратуры па дадзенай тэме, а таксама выкладаецца навізна, значнасць і (або) прыкладная каштоўнасць атрыманых вынікаў.

Заключэнне павінна ўтрымліваць асноўныя высновы, да якіх аўтар (аўтары) прыйшлі ў выніку працы. Пры гэтым адзначаецца самастойнасць, навізна, тэарэтычная і (або) практычнае значэнне вынікаў.

У канцы працы прыводзіцца спіс выкарыстанай літаратуры (бібліяграфічны спіс) і інфармацыйных рэсурсаў Інтэрнэту.

У дадатку змяшчаюцца або дапаможныя дадатковыя матэрыялы (дадатковыя табліцы, графікі, малюнкі і г. д.).

Камп’ютарныя праграмы павінны суправаджацца апісаннем задачы, выкладаннем алгарытму рашэння задачы, апісаннем ўваходных і выходных дадзеных, раздрукоўкай атрыманых вынікаў і іх аналізам, апісаннем характарыстык вылічальнай тэхнікі, на якой вырашалася задача. Выкананы праграмны модуль, запісаны на знешні носьбіт, прыкладаецца да працы.

 

 

 

  1. Крытэрыі ацэньвання працы

 

  • Актуальнасць тэмы.
  • Навізна і арыгінальнасць выкладанага матэрыялу.
  • Навуковае і практычнае значэнне работы.
  • Даследчы характар (пастаноўка праблемы, наяўнасць мэтаў і задач, адпаведных ім аналізу і высноў).
  • Кампетэнтнасць дакладчыка (адказы на пытанні). Якасць падрыхтоўкі і выкладу дакладу.
  • Самастойнасць выканання работы. Наяўнасць аўтарскай пазіцыі.
  • Паслядоўнасць і дакладнасць выкладу аргументаў.
  • Культура афармлення работы.

 

  1. Падвядзенне вынікаў конкурсу

 

Для падвядзення вынікаў аргкамітэтам ствараецца журы, колькасны склад якога ў разліку на адну секцыю не перавышае 3 чалавек. Журы ўзначальвае старшыня.

Журы:

  • заслухоўвае і ацэньвае прадстаўленыя на школьны конкурс работы навучэнцаў;
  • вызначаюць пераможцаў конкурсу;
  • інфармуюць удзельнікаў аб выніках.

Пераможцамі конкурсу лічацца вучні, працы якіх ўдастоены дыпломаў I, II і III ступені і рэкамендуюцца да дакладу на раённы конкурс даследчых работ вучняў.

Па выніках конкурсу выдаецца зборнік тэзісаў лепшых работ.